Ik heb een vraag over:

Algemeen

Ik ben iets verloren op het resort, wat nu?
Wat vervelend! Vul dit formulier in en wij gaan graag voor je op zoek.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt. Wat moet ik doen?
Binnen 24 uur ontvang je van ons per mail een reserveringsbevestiging. Bekijk voor de zekerheid ook even je ongewenste mail. Heb je de reserveringsbevestiging niet ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt? Neem dan contact met het Contact Center. Dan sturen wij de reserveringsbevestiging opnieuw. Bewaar je reserveringsbevestiging goed en neem deze mee naar het resort. Tip: laat de reserveringbevestiging via je mobiel zien, dan is printen niet nodig.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is er aan spullen aanwezig in de accommodatie?
Altijd goed om te weten wat er al aanwezig is en wat je eventueel mee moet nemen op vakantie! Log in op je account en bekijk de reserveringsdetails. Onder de adresgegevens kun je kiezen voor 'Bekijk de accommodatie'. Onder de plattegrond vind je een lijst met kenmerken met wat er aanwezig is. Heb je een specifieke vraag of kun je niet vinden wat je zocht? Neem dan contact op met de receptie van ons resort via +31-(0)592 24 59 50.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waarom hebben jullie de gegevens nodig van mijn reisgezelschap?
We zijn wettelijk verplicht om de gegevens van alle gasten die op het resort verblijven te registreren. Geef dit door via je account of via de app, zo kun je sneller inchecken en genieten van je verblijf. Ook kun je zelf een reisgenoot toevoegen of verwijderen. Dit gaat om reisgenoten die hetzelfde aantal dagen verblijven als jij. Dus niet om familie/vrienden die één nachtje blijven slapen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is het adres van Hof van Saksen?
Het adres van Hof van Saksen is: 
Borgerderstraat 12 
9449 PA Nooitgedacht
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Inchecken

Met welke documenten kan ik inchecken op het resort?
Tijdens het verblijf kan gevraagd worden naar de reserveringsbevestiging en/of legitimatiebewijs.
Zou je zo vriendelijk willen zijn, om voor vertrek de nachtregistratie in te vullen?
Je kunt de nachtregistratie in de persoonlijke online omgeving invullen en wijzigen. Voor combinatiereserveringen dien je contact op te nemen met Contact Center of de Receptie van Hof van Saksen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik red het niet om voor sluitingstijd van de receptie aan te komen. Wat moet ik doen?
De receptie is dagelijks geopend tot 21.00 uur. Er is 24-uurs security aanwezig voor het geval je nadat de receptie is gesloten arriveert. Geen probleem!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook met creditcard betalen op het resort?
Ja. Het is mogelijk om op het resort te betalen met contant geld (coupures tot € 200,00), een bankpas, VISA en Mastercard. Bij de receptie kun je ook betalen met American Express.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook eerder inchecken of aankomen?
Je ontvangt uiterlijk 3 dagen voor aankomst de sleutelpassen naar het adres waarmee je hebt gereserveerd. De geboekte accommodatie staat vanaf 16.00 uur voor je klaar. De kinderboerderijen (4CK, 6CK en 8CK) en Newborn (4CEN) staan om 15.00 uur voor je klaar.

Heb je de sleutelpassen niet ontvangen? Je kunt deze dan afhalen vanaf 12.00 uur bij de receptie.

Je bent van harte welkom om al van de faciliteiten gebruik te maken. Vanaf 12.00 uur kun je een dagpas ophalen bij de receptie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Verblijf

Ik wil graag tijdens mijn verblijf visite ontvangen. Is dit mogelijk?
Ja, dat kan. Gezellig! We ontvangen je visite graag op het resort. Blijft je visite ook slapen? Dat kan als er genoeg bedden zijn in de accommodatie. Meld dit bij de receptie. Dat kan voordat het verblijf plaatsvindt of tijdens de check-in. Voor de visite rekenen we alleen toeristenbelasting.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?
Afhankelijk van beschikbaarheid kun je het verblijf verlengen. Dit kan tijdens het verblijf bij de receptie of voor aankomst telefonisch bij het Contact Center via telefoonnummer 0900 - 1971 (gebruikelijke belkosten).
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wordt er een borgsom gevraagd bij aankomst?
Het resort is gerechtigd om een borgsom te vragen van maximaal € 500. In de meeste gevallen zul je hier van te voren van op de hoogte worden gesteld door het resort. Dit staat tevens opgenomen in de Algemene Voorwaarden. Wanneer je vooraf wenst te weten of er een borgsom gevraagd wordt, adviseren wij om contact op te nemen met de receptie.

Hof van Saksen is een uniek familieresort in de Drentse natuur. In verband met het behoud van het rustige en familiaire karakter is het resort niet geschikt voor groepen jongeren t/m 25 jaar en gelden strikte huisregels. Voorafgaand aan het verblijf kan een borgsom worden gevraagd die maximaal het totale bedrag van de boeking per accommodatie bedraagt.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de aankomsttijden en verblijfslengtes bij Hof van Saksen?
De receptie is dagelijks geopend van 08.00 tot 21.00 uur. De actuele openingstijden staan in de Hof van Saksen App. Er is 24-uurs security aanwezig voor het geval je na sluitingstijd arriveert. 

Op de dag van aankomst kun je vanaf 12.00 uur inchecken bij de receptie. De accommodatie staat vanaf 16.00 tot je beschikking. Vertrek je op maandag of vrijdag dan verlaat je de accommodatie uiterlijk om 10.30 uur. Op de dag van vertrek kun je nog de gehele dag gebruikmaken van onze faciliteiten. De sleutelpas waarmee je toegang hebt tot de Pool en de Harrewar is geactiveerd tot 13.00 uur bij vertrek op maandag of vrijdag.

Een verblijf op Hof van Saksen heeft de volgende lengtes:
Weekendverblijf: van vrijdag 16.00 uur tot maandag 10.30 uur (3 nachten).
Midweekverblijf: van maandag 16.00 uur tot vrijdag 10.30 uur (4 nachten).
Weekverblijf: van vrijdag 16.00 uur tot vrijdag 10.30 uur (7 nachten) of van maandag 16.00 uur tot maandag 10.30 uur (7 nachten).
Combinatie van deze verblijven is ook mogelijk op basis van beschikbaarheid.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Met hoeveel personen kan ik gebruik maken van de accommodatie?
In de omschrijving van de accommodatie staat aangegeven voor hoeveel personen de accommodatie geschikt is. Dit aantal komt overeen met het aantal beschikbare bedden in de accommodatie en is het maximaal aantal toegestane personen. Vanwege veiligheidsvoorschriften is het niet mogelijk meer personen te accepteren. Er kunnen dus geen extra slaapplaatsen in de accommodatie gerealiseerd worden. Kinderen t/m 2 jaar slapen in een kinderbedje. Er is slechts één kindje in een kinderbedje toegestaan per accommodatie (m.u.v. de grote accommodaties, hier passen meerdere kinderbedjes).
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Uitchecken

Hoe laat moet ik mijn accommodatie verlaten?
We vragen je om uiterlijk 10.30 uur de accommodatie te verlaten. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat wordt er van mij verwacht voordat ik uitcheck?
Op de dag van vertrek hoef je niet langs de receptie te gaan. Met het oog op het milieu recyclen wij de boerderijpassen. De passen kun je achterlaten in de accommodatie en ons via de mail (receptie@hofvansaksen.nl) of via een WhatsApp-bericht laten weten dat je naar huis gaat. We vragen je om uiterlijk 10.30 uur de accommodatie te verlaten. Het bedlinnen hoef je niet af te halen. We verzoeken je om de vaatwasser aan te zetten en het afval weg te brengen. Je kunt de ramen op een kiepstand laten, de lampen uitdoen en dan de deur achter je sluiten.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Kinderen

Zijn er ook kindvriendelijke accommodaties aanwezig?
Alle boerderijen op het resort beschikken over kindveilige stopcontacten en een traphekje boven. Alle stopcontacten in de boerderijen zijn tijdens de bouw van binnenuit beveiligd. Het traphekje in de boerderijen is ontworpen voor kinderen tot drie jaar en voldoet aan de Europese standaard norm EN 1930. In de Kinderboerderijen (type CK) is echt aan alles gedacht voor de kinderen. Spelletjes, kleurtjes, speelgoed. En natuurlijk slapen ze in heuse stapelbedden. Voor de allerkleinste is er een speciale Newborn boerderij (type 4CEN). Hier is aan alles gedacht zodat je zelf niet zoveel hoeft mee te nemen. Een babybedje, box, commode, babyfoon en zelfs een wipstoeltje. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik extra kindermeubilair bijboeken?
Een kinderstoel staat standaard in de boerderij voor je klaar. Vanaf de types met 8 personen staan er 2 en in de 18C staan er 3 en in de 24C staan er 4.
Het is uiteraard mogelijk om (extra) kindermeubilair bijboeken: 
- Extra Kinderbed incl. kinderbedlinnen € 12,50,-
- Extra kinderstoel € 5,95,-
- Kinderbox (exclusief boxkleed) € 5,95,-
- Aankleedkussen € 2,50,-
- Babybadje € 5,95,-

Je kunt online aangeven in het reserveringsproces bij 'extra's' wat je aan extra kindermeubilair wilt bij boeken. Natuurlijk kun je ook telefonisch doorgeven wat je extra wenst te reserveren.
 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat wordt er precies bedoeld met een kinderbed?
Een kinderbed is een bed voor de allerkleinsten. Een kinderbed is een campingbedje. Kinderen tot 3 jaar kunnen in een kinderbed slapen. Het kinderbed is 1,20 x 0,60 m. Kinderen vanaf 3 jaar slapen in een 1-persoonsbed. Geef bij het reserveren aan of je gebruik wilt maken van een kinderbed, dan zorgen wij voor het kinderbedlinnen. Het eerste kinderbedje is gratis, voor de rest betaal je € 12,50 per kinderbedje.

Let op: in de Newborn (4CEN) en 4-persoons kinderboerderij (4CK) staan standaard een houten ledikant. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is er allemaal te doen voor kinderen op Hof van Saksen?
Kinderen vervelen zich geen moment op Hof van Saksen: klimmen in de klimtoren en trampolinespringen in de Bounz® Arena. Of kom naar één van de vele Kinder Academies waar ze leren een heerlijk gerecht te bereiden, een mooie tas te maken, botten opgraven en nog veel meer. Er is echt van alles te beleven. En het ruim 1.000 m² speelparadijs Harrewar is een geweldig avontuur voor kinderen. Klauteren in de klimrekken, spelen in de ballenbak en van de glijbanen roetsjen. Kijk hier voor alle kinderfaciliteiten en -activiteiten. Of kijk in de Hof van Saksen App wat er nog meer te doen is voor kinderen. Lees hier meer over de Hof van Saksen App.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Worden er activiteiten voor kinderen georganiseerd op het resort?
Er worden diverse leuke activiteiten georganiseerd voor zowel kinderen als volwassenen. Kijk in de Hof van Saksen App welke activiteiten er worden georganiseerd. Lees hier meer over de Hof van Saksen App. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Goed om te weten

Is er een oppasservice aanwezig op het resort?
Gasten van Hof van Saksen kunnen gebruikmaken van de professionele oppasservice van Kinderdagverblijf Bij Ot & Sien. Kinderdagverblijf Bij Ot & Sien is een kleinschalige en flexibele kinderopvang in Grolloo. Klik hier voor meer informatie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik tijdens mijn verblijf mijn afval scheiden?
Op het resort staan meerdere afvalcontainers waar het restafval in gedeponeerd kan worden. Daarnaast staan er op het resort ook een aantal papiercontainers en glasbakken, om het afval zo optimaal mogelijk te kunnen scheiden.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Nachtrust
Op het gehele resort gelden de nachturen van 22.00 tot 07.00 uur. Wij verzoeken je vriendelijk de nachtstilte in acht te nemen. Bedenk ook dat er kinderen zijn die ruim voor 22.00 uur slapen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Recreatiemeer
- Bij het recreatiemeer is geen toezicht.
- Zwemmen en spelen is op eigen risico.
- Duiken is niet toegestaan.
- Vissen is alleen mogelijk aan de zijde van het Recreatiemeer met de rood-witte windzak.
- De maximale diepte van het recreatiemeer is circa 2,5 meter. De diepte bij de drijflijn is circa 0,75 meter.
- Op het strand zijn geen honden toegestaan.
- Op het strand is het niet toegestaan te fietsen of een kampvuur te maken.
- Het gebruik van het pontje geschiedt geheel op eigen risico.
 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Er is een storing in mijn accommodatie
Krijg je in de accommodatie te maken met een technische storing, geef dit dan door aan onze medewerkers bij de receptie. Wij zullen de storing dan zo snel mogelijk verhelpen. Is de receptie gesloten, dan kun je (in zeer dringende gevallen) de dienstdoende medewerker oproepen via ons algemene telefoonnummer +31-(0)592 24 59 50.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Klachten

Ik heb een klacht over het resort. Waar kan ik mijn klacht kwijt?
Ondanks de zorg en de inspanning kun je een klacht hebben met betrekking tot het verblijf op Hof van Saksen. Deze klacht dien je in eerste instantie ter plaatse bij de receptie te melden zodat de mogelijkheid kan worden geboden om de klacht ter plaatse op te lossen.

Indien een klacht, ondanks de inspanningen van het resort niet naar tevredenheid is opgelost, dan heb je uiterlijk 1 maand na vertrek van het resort van het verblijf de gelegenheid de klacht schriftelijk in te dienen bij:
Hof van Saksen
Afdeling Gastenservice
Postbus 21
9450 AA Rolde 

of per email naar gastenservice@hofvansaksen.nl o.v.v. reserveringsnummer, NAW-gegevens, datum verblijf, parknaam en accommodatie nummer. De klacht zal dan met de grootste zorg worden behandeld.
 
Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten. Mocht deze oplossing ook niet tot tevredenheid leiden, dan heb je tot uiterlijk 3 maanden na vertrek van het resort de gelegenheid de klacht te laten behandelen door de Geschillencommissie Recreatie in Den Haag dan wel de klacht voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter. De beslissing van deze commissie heeft de kracht van een bindend advies.

Voor uitgebreide informatie verwijzen wij je naar onze Algemene Voorwaarden.
 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een klacht over Landal GreenParks. Waar kan ik deze kwijt?
Indien je een klacht hebt over Landal GreenParks, kun je deze schriftelijk indienen bij:
Landal GreenParks B.V. 
Afdeling Gastenservice 
Postbus 95991
2509 CZ Den Haag

of per email naar gastenservice@landal.com o.v.v. reserveringsnummer, NAW-gegevens, datum verblijf, parknaam en accommodatie nummer (alleen voor klachten over een verblijf, voor overige zaken kun je contact opnemen met het Contact Center via 089 44 91 40). De klacht zal dan met de grootste zorg worden behandeld.

Bekijk de klachtenprocedure voor meer informatie. Voor uitgebreide informatie verwijzen wij je naar onze Algemene Voorwaarden.
 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center.